Vertic

Globale ambitioner blev realiseret


Det digitale reklamebureau Vertic har åbnet kontorer i New York, Seattle og Singapore i jagten på de helt store brands og kunder, som ofte kræver flere tusinde mandetimer at få i hus. En strategi der har krævet både vedholdenhed, tro på egne evner og langsigtet finansiering i form af et Vækstlån fra Vækstfonden.

Om virksomheden
Tilbage i 2002 blev Vertic grundlagt af Sebastian Jespersen og Mads Petersen, der begge har en fortid i konsulentverdenen. Siden åbningen af det første kontor i København har virksomheden oplevet massiv vækst og har bl.a. etableret afdelinger i New York, Seattle og Singapore. Vertic har specialiseret sig i markedsføring via de digitale kanaler og har et erklæret mål om at arbejde med verdens største brands og virksomheder. Kundekredsen omfatter da også globale koncerner som Microsoft, Novo Nordisk, GE, SAP og Eli Lilly.

Gennem digital markedsføring kan Vertic levere digitale platforme og kampagner, hvor kunderne hele tiden kan følge afkastet af deres marketinginvesteringer. Professionalisme og gennemsigtighed er derfor nøgleord i Vertics arbejde.

Vores aftale med Vækstfonden har betydet, at vi ikke er blevet tvunget til at sælge ud af forretningen for at realisere vores ambitioner

Udfordring
I 2014 fik Vertic mulighed for at samarbejde med en række store internationale kunder. Det ville dog kræve omfattende investeringer i både mandetimer og et lokalt setup på flere markeder i en branche præget af benhård konkurrence. Alene på Manhattan i New York, hvor Vertic har sit nordamerikanske hovedkvarter, er der op mod 6.000 reklamebureauer. Samtidig vil bureauerne ofte skulle ofre flere tusinde timers arbejde uden garanti for, at kunderne, der typisk forventer lange betalingsfrister, kommer i hus.

Derfor havde Vertic behov for en langsigtet finansieringsløsning, der kunne give virksomheden det nødvendige økonomiske råderum uden fra dag ét af at være presset af stramme afbetalingskrav. Løsningen blev bl.a. et Vækstlån fra Vækstfonden med en fleksibel afdragsløsning, der giver Vertic luft i budgettet, indtil kunderne begynder at betale for det arbejde, reklamebureauet leverer.

Ambitionen er nu at benytte de store kunder, der også omfatter GE (General Electric), som løftestang for Vertics videre udvikling og at fortsætte jagten på de største brands og kunder på både det danske og det globale marked.

”Vores aftale med Vækstfonden har betydet, at vi ikke er blevet tvunget til at sælge ud af forretningen for at realisere vores ambitioner. Selve processen var meget effektiv, og der var kort fra kontakt til handling, og vi blev hele tiden informeret om, hvad der skete, hvorfor og hvornår. På den måde har vi fået mulighed for at fortsætte den rejse, vi er startet på, nu hvor vi har fået hul på det globale marked,” siger Sebastian Jespersen, grundlægger og CEO i Vertic. 

Om Vertic

Stiftet: 2002
Medarbejdere: 112
Produkt: Reklamebureau med speciale i digital markedsføring
Finansiering: Vækstlån

Vertics hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Jonas Christiansen

Jonas Kristiansen
Erhvervskundechef

M +45 29 65 09 42
jok@vf.dk