Bluepack

Nu kommer væksten i storsække


Medejer og direktør i emballagevirksomheden Bluepack i Odense, Poul Strandmark, så et stort vækstpotentiale i kerneforretningen. Virksomheden leverer såkaldte ”storsække” i høj kvalitet til bl.a. medicinal- og fødevareindustrien i Danmark og Sverige. Med et Vækstlån fik Poul Strandmark mulighed for at overtage hele ejerskabet og føre vækstplanerne ud i livet.
Om virksomheden

Kvaliteten er i højsædet og kundernes behov i centrum hos grossistvirksomheden Bluepack i Odense og de 13 ansatte. Virksomheden leverer emballage i høj kvalitet og sælger primært storsække (også kaldet bigbags), der bruges til at pakke, håndtere og transportere store mængder gods for industrivirksomheder – ikke mindst centrale spillere inden for foderstof-, medicinal- og fødevareindustrien. Her er efterspørgslen på sækkene stor, især fordi der er tale om brancher, hvor kravene til kvalitet og sikkerhed er høje. Bluepacks storsække lever op til alle fra regler fra både EU og de danske myndigheder. Det, og virksomhedens klare CSR-politik over for dens underleverandører, har givet en afgørende konkurrencefordel på det stadig mere regulerede danske og svenske marked.

Vi er en ret kapitaltung virksomhed, så banken var lidt tilbageholdende.

Udfordring
I 2007 blev Poul Strandmark ansat i Bluepack som vicedirektør. Da han tre år senere fik mulighed for at overtage virksomheden, valgte han at købe den sammen med to andre. De to medejere ønskede at sælge, mens Poul Strandmark havde store planer om at udvikle og udvide Bluepack. Derfor besluttede han selv at købe virksomheden. Banken kunne dog ikke løfte hele finansieringen alene, og derfor foreslog den et samarbejde med Vækstfonden. Løsningen blev et Vækstlån. Det betyder, at Poul Strandmark nu for alvor kan realisere de store vækstplaner, som består i at styrke positionen på både det danske og svenske marked og fordoble omsætningen i løbet af de næste 3-5 år.

”Vi er en ret kapitaltung virksomhed, så banken var lidt tilbageholdende. Vi havde brug for en venligsindet partner, som også kunne tænke langsigtet. Derfor anbefalede banken, at vi kontaktede Vækstfonden, og så gik det hurtigt. Vi holdt et møde og en halv dag senere fik jeg grønt lys,” fortæller Poul Strandmark, medejer og direktør i Bluepack.

Om Bluepack

Stiftet: 1953
Medarbejdere: 13 (inkl. datterselskabet i svenske Linköping)
Produkt: Grossistvirksomhed med speciale i emballage – primært i form af storsække
Finansiering: Vækstlån

Bluepacks hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Jens Olav Johansen

Jens Johansen
Porteføljekundechef

M +45 20 21 41 78
joj@vf.dk