Remic

Dansk mikrofon-producent tager opgør med dårlig lyd: Nu vil de revolutionere musikbranchen


Den danske mikrofon-producent REMIC MICROPHONES udvikler skræddersyede mikrofoner til musikinstrumenter. Med et Vækstlån fra Vækstfonden skal mikrofonerne udbredes internationalt.
Mens musikere bruger timevis på at træne og øve på deres instrumenter, er mikrofonerne, der skal forstærke og gengive lyden, ikke gode nok. 

Det mener Thorkild Larsen, der i flere år har arbejdet i musikbranchen som musiker og lydtekniker. Derfor har han stiftet virksomheden REMIC MICROPHONES, der udvikler og producerer mikrofoner speciallavet til hver enkel instrumenttype. 

”Instrumentmikrofoner er i dag mere eller mindre standardiserede løsninger, som ikke gengiver det fulde lydbillede. Det er utilfredsstillende for eksempelvis en violinist, der spiller på et meget dyrt instrument, og som træner hver eneste dag for at give koncertgæsten og lytteren den bedste oplevelse,” siger Thorkild Larsen. 

Ifølge ham tager REMIC MIRCOPHONES udgangspunkt i de enkelte instrumenters akustiske funktionalitet, og det gør, at lyden kommer meget tæt på instrumentets sande klang. 
 

”Jeg har arbejdet som musiker og lydtekniker i mange år, og jeg ved, hvordan det er at stå på scenen og bag kulissen. Det har præget vores måde at udvikle mikrofoner på. Vi er i øjenhøjde med musikbranchen, som tester vores prototyper og giver feedback,” siger Thorkild Larsen.


Millionlån fra Vækstfonden skal gøre REMIC MICROPHONES internationalt

REMIC MICROPHONES sælger allerede sine kvalitetsmikrofoner til musikere og lydteknikere i flere europæiske lande og i USA. En stigende efterspørgsel på mikrofonerne giver dog virksomheden mulighed for at ekspandere til flere lande.

Et Vækstlån fra Vækstfonden på to millioner kroner samt kapital fra Den Midtjyske Iværksætterfond og en række private investorer skal være med til at booste virksomhedens internationale ekspansion.

Jeg har arbejdet som musiker og lydtekniker i mange år, og jeg ved, hvordan det er at stå på scenen og bag kulissen. 


”Vi har at gøre med et dansk produceret high-end produkt, som er blevet særdeles godt modtaget af professionelle musikere over hele verden. Med Vækstlånet får REMIC MICROPHONES mulighed for at realisere deres vækststrategi, som bl.a. vil betyde øget eksport af et dansk udviklet- og produceret produkt til hele verden,” siger Søren Grønbæk Nielsen, erhvervskundechef i Vækstfonden.

 

Som led i vækstplanerne har virksomheden ansat en marketing manager, som skal bidrage med både kommunikative og kommercielle kompetencer for at få REMIC MICROPHONES ud på nye markeder og opbygge nye online salgskanaler.

”REMIC MICROPHONES står over for et stort vækstpotentiale internationalt. Vækstlånet fra Vækstfonden og kapitalen fra Den Midtjyske Iværksætterfond og de private investorer skal bl.a. bruges til at opbygge et endnu stærkere brand i tråd med den høje kvalitet, som mikrofonerne har. Konkret skal vi optimere brugeroplevelsen på hjemmesiden, i webshoppen, udvide af betalingsmuligheder og generelt en optimering af hele online distributionsmodellen. Et øget fokus på digital markedsføring bliver derfor endnu vigtigere for virksomheden for at øge væksten,” siger Thorkild Larsen.

Om Remic

Stiftet: 2012
Ansatte: 3
Produkt: Specialudviklede mikrofoner til musikinstrumenter
Finansiering: Vækstlån til iværksættere

Remics hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Søren Grønbæk Nielsen

Søren Grønbæk Nielsen
Erhvervskundechef

M +45 24 49 28 29
sgn@vf.dk