eMailPlatform

E-mailen vinder stadig i digital markedsføring


I 1998 sendte Kim Østergaard sit første nyhedsbrev ud via e-mail. Det skulle blive startskuddet til virksomheden eMailPlatform, der bl.a. kan tælle kunder som Silvan, BoConcept, Kop & Kande og Turkish Airlines. Og selvom mange har spået om e-mailens endeligt, er virksomhedsejeren ikke i tvivl: E-mailen kommer til at vinde over de sociale medier i digital markedsføring. Med et Vækstlån fra Vækstfonden skal eMailPlatform nu bredere ud i markedet.

Vi bliver bombarderet med annoncer og reklamer på de sociale medier, hvor virksomheder kæmper om vores opmærksomhed. Men i Vejen i Sydjylland er virksomheden eMailPlatform gået i en anden retning. Her tror man på, at e-mailmarketing og marketing automation kommer til at vinde kampen om kundernes opmærksomhed.

”E-mailmediet er fantastisk, fordi det er et medie, som ingen ejer. Som virksomhed har du selv den fulde kontrol over kommunikationstrykket og indholdet. Det er ikke en eller anden algoritme, der skal tjene penge til et medie, der afgør udbyttet for virksomhederne. Klassisk marketing har faktisk rigtige dårlige vilkår på de sociale medier,” fortæller Kim Østergaard, stifter og CEO i eMailPlatform.

Vi har en mantra om, at vi skal lancere nye og innovative løsninger hver eneste måned

eMailPlatform er et abonnementsbaseret system, der giver kunderne den fulde kontrol til design, indhold og udsendelse af e-mailmarkedsføring. Kim Østergaard har en lang karriere inden for digital markedsføring som blandt andet konsulent og online købmand, og det var en stigende efterspørgsmål fra kunder, der i 2011 fik Kim Østergaard til at stifte eMailPlatform.

”Jeg oplevede simpelthen, at der var et hul i markedet for en platform, der kunne varetage e-mailmarkedsføring. Kunderne efterspurgte en løsning, som de selv havde kontrol over. Og netop det her med kontrollen er grunden til, at e-mailen kommer til at slå Facebook eller andre kontrollerede medier på den lange bane”, siger Kim Østergaard.

Innovation giver vækst
eMailPlatform kan allerede tælle store internationale kunder, og virksomheden er vokset støt med egne supportafdelinger i 10 lande og 50 ansatte på det danske hovedkontor. Men når man bevæger sig på et meget modent marked, er det altafgørende, at man bliver ved med at forny sig, hvis man forsat vil lege med de store spillere, fortæller Kim Østergaard.

”Vi har en mantra om, at vi skal lancere nye og innovative løsninger hver eneste måned. Der er rigtig mange spillere på markedet, men vi har vist, at vi faktisk kan konkurrere med de mange internationale konkurrenter indenfor e-mail marketing og marketing automation.”

På vækstrejsen står den sydjyske virksomhed nu overfor at skulle tage et skridt ud på endnu flere markeder og manifestere sig som en af de helt store spillere inden for digital markedsføring. Og det skal Vækstlånet fra Vækstfonden bidrage til, fortæller Kim Østergaard: 

”Det har været et fantastisk møde med Vækstfonden. De har udvist utrolig stor forståelse for forretning og forretningsmodel. Nu skal vi ud og lede efter marked nummer 11 og 12, men vi har ikke nogle begrænsninger. Vi vil gerne være repræsenteret i alle europæiske lande og for den sags skyld også i resten verden.”

Om eMailPlatform

Stiftet: 2011
Medarbejdere: 50
Produkt: Digitale markedsføringsplatforme til e-mail
Finansiering: Vækstlån

Link til hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Michael Eg

Michael Eg
Erhvervskundechef

M +45 81 88 05 34
meg@vf.dk