CustomOffice

Digitalt værktøj sparer maskinstationer for tid og penge


I Midtjylland lidt uden for Herning ligger virksomheden CustomOffice, der med sin digitale platform har givet bedre overblik i hverdagen for maskinstationer landet over. Med platformen kan maskinstationer vinke farvel til papirarbejdet og spare tid og penge ved at fordele arbejdsopgaver på en klogere måde. Med et iværksætterlån fra Vækstfonden skal virksomheden til at nå sin ambition om at komme ud til størstedelen af landets maskinstationer.

Digitalisering er ikke kun forbeholdt smarte nye virksomheder i hovedstadsområdet. Iværksætterne bag CustomOffice så muligheder i at digitalisere arbejdsprocesser hos maskinstationer. Med virksomhedens digitale platform kan driftsledere på maskinstationer holde overblik over og fordele arbejdsopgaver på en smartere måde. De kan se, hvilken medarbejder, der er afsted på en opgave, hvor og hvornår medarbejderen er afsted, og hvilken maskine, der er i brug.

”Der er mange elementer at holde styr på som driftsleder på en maskinstation: Medarbejdere, maskiner, opgaver, tiden på opgaven osv. Vi bruger gerne udtrykket: Farvel til papirer og goddag til overblik. Hos CustomOffice vil vi vise, at der også er tid og penge at hente ved at fokusere på digitalisering af brancher, der traditionelt set aldrig har haft it som fokus,” fortæller salgschef i virksomheden Svend Peter Vestergaard.

Finansieringen faldt på plads, da en af vores investorer foreslog Vækstfonden.

Ud over systemets hovedopgave, som er opgaveløsning og mandskabsstyring, kan systemet også håndtere lønudbetaling. Ifølge CustomOffice er det også en af årsagerne til den gode vækst.

”Når du vil digitalisere en branche, der tidligere har været papirtung, skal det først og fremmest være overskueligt. Ingen vil gå fra papirarbejde til 3,4,5 forskellige it-systemer. Derfor har det været vigtigt for os at implementere de allervigtigste funktioner for kunderne. Og så kan vi altid udvide med funktioner løbende,” fortæller Svend Peter Vestergaard.

Lånemuligheden sikrede større ejerskab
Den midtjyske virksomhed har været på en større vækstrejse de seneste år. I 2015 skrev CustomOffice under med sin første kunde, og siden har virksomheden etableret samarbejder med ca. 50 maskinstationer landet over. Men finansiering til udvikling og markedsføring var en længere proces, der først faldt på plads, da Vækstfonden kom ind i billedet.

”Det er altid svært at skaffe kapital som iværksætter. Vi oplevede, at det var svært at skaffe investorer uden at skulle afgive store andele af virksomheden. Finansieringen faldt på plads, da en af vores investorer foreslog Vækstfonden. Her fik vi de penge, vi havde behov for, uden af afstå ejerandele,” fortæller Anders Franz Terkelsen, medstifter og CEO hos CustomOffice. 

Med et iværksætterlån fra Vækstfonden har virksomheden et mål om at komme ud til alle større danske maskinstationer:

”Vi er hele tiden i løbende dialog med vores kunder, og det giver os grund til at tro, at vores produkt er relevant og efterspurgt i branchen. Derfor er målet om, at sikre aftaler med alle større maskinstationer efterhånden blevet meget realistisk inden for de kommende år. Med det sagt, ser vi også på muligheden for at vinde land i andre brancher, bl.a. vognmænd og entreprenører,” fortæller Anders Franz Terkelsen.


Om CustomOffice

Stiftet: 2015
Medarbejdere: 5
Produkt: Digitaliseringsværktøj til maskinstationer
Finansiering: Vækstlån til Iværksættere

Link til hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Allan Møller Sørensen

Allan Møller Sørensen
Erhvervskundechef

M +45 28 76 79 35
ams@vf.dk