Change

Change vil åbne 200 nye butikker i udlandet


Med tocifret millionlån fra Vækstfonden vil Change sætte turbo på internationaliseringen. Change forventer at åbne 200 nye butikker verden over de næste fem år, og med vækstrejsen har den danske lingerivirksomhed potentiale til at blive en af de næste store danske virksomheder.

Lingeri-virksomheden Change har i 2017 allerede 50 butikker på det danske marked. Derfor ser de mod internationale markeder for at fortsætte deres ekspansion

”Det er svært at blive en stor virksomhed, hvis du kun er i Danmark. Hvis man vil være en større retailvirksomhed, er man nødt til at fokusere internationalt,” siger Claus Walther Jensen, stifter og administrerende direktør i Change.

Vi går ind i en spændende fase, hvor værdien af det vi har bygget op for alvor skal materialisere sig i takt med etableringen af flere butikker

Change er allerede i 11 lande over hele verden, og fokuserer på særligt Canada og Tyskland som primære vækstmarkeder. De eksisterende butikker har bevist, at konceptet er bæredygtigt og profitabelt. Med Vækstlånet fra Vækstfonden i ryggen forventer Claus Walther Jensen at kunne lave en fordeling med 140 nye butikker på det tyske marked og 60 nye butikker på det canadiske. Alle nye butikker vil blive placeret på topplaceringer.


”For os er det nu et spørgsmål om at rulle ud i de udvalgte markeder. Vi har bevist, at konceptet virker, så der er en lav risiko i forhold til, hvis vi åbner på nye markeder. Som virksomhed har vi i dag kontrol over hele værdikæden, styr på IT-infrastruktur samt en organisation, der kan skaleres. Så nu drejer det sig blot om at eksekvere,” siger Claus Walther Jensen.

Fysisk ekspansion kan gøre Change til en stor virksomhed

Siden første butiksåbning i 2001 har Change oplevet en konstant vækst. Virksomheden er vokset 12-13 procent om året de seneste 7 år, men nu vil de intensivere. Change har i midten af 2017 600 ansatte, hvoraf de 200 er danske arbejdspladser. Som virksomheden vokser, vil supportfunktionerne i Danmark også kræve flere ansatte.

At udvikle en retailvirksomhed i international skala er en tidskrævende og kapitalkrævende proces. Det tager år at udvikle og optimere konceptet, og det er forbundet med relativ stor risiko at etablere sig i nye markeder, lyder det fra Claus Walther Jensen.

”Vores vækst skabes gennem nye butikker, og da vi har en forholdsvis stor, men fast omkostningsbase, vil vores indtjening accelerere kraftigt i forbindelse med udrulning af flere butikker. Vi går ind i en spændende fase, hvor værdien af det vi har bygget op for alvor skal materialisere sig i takt med etableringen af flere butikker,” siger Claus Walther Jensen.

Om Change

Stiftet: 2001
Medarbejdere: 600
Produkt: Lingerivirksomhed
Finansiering: Ansvarligt lån

Link til hjemmeside

Kontakt Vækstfonden

Jonas Christiansen

Jonas Kristiansen
Erhvervskundechef

M +45 29 65 09 42
jok@vf.dk